| | S O R D Creative Computer $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$ $$ $$ $$$$$$$ $$$$$$ $$$$$$ $$ $$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$ $$ $$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$ $$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$$$ $$$$$$$$ $$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ -------------------------------------------------- | | | BASIC-F  | | | -------------------------------------------------- BASIC-F - 1 - OBSAH ===== 1. Uvod ............................................................. 2 2. Specifikace jazyka ............................................... 2 2.1. Programovani a beh programu v jazyce BASIC-F ..................... 2 3. Prikazy jazyka ................................................... 3 4. Funkce jazyka .................................................... 10 5. Poznamky k praci ................................................. 12 6. Uzamykani a odemykani programu ................................... 12 7. Chybova hlaseni jazyka ........................................... 12 ---------------------------------------- | | | SORD COMPUTER CORPORATION | | | | SAITO BLDG.2F, 14-16, | | KYOBASHI 3-CHOME | | CHUO-KU, TOKYO 104, JAPAN | | PHONE: (03)562-6061 | | TELEX: 2522745 ( SORD J ) | | | ---------------------------------------- BASIC-F - 2 - 1. Uvod ************* Tato prirucka obsahuje seznam prikazu a funkci jazyka BASIC-F s jejich blizsim vysvetlenim. BASIC-F je dlouhy 20kB a muze byt obsazen v pametech EPROM osaze- nych v modulu BASIC-F nebo muze byt zaveden do pameti RAM (v modulu 64kB RAM). Jazyk BASIC-F sestava z programu ve strojovem kodu od adresy &2000 do adresy &6FFF. Jazyk umi pracovat jak v integer ( 2 byte ) aritmetice, tak i v real ( 8 byte ). Promenne a konstanty se zapisuji podle typu s % nebo # ( nebo pri- padne retezcove promenne se znakem $ ). 2. Specifikace jazyka *************************** Jazyk BASIC-F je urcen pro vedecko-technicke vypocty. Jeho ideove zamereni vy- chazi z moznosti a pozadavku na velke pocitace.Presnost vypoctu realnych cisel je zajistena vzdy minimalne na 13 platnych cislic, zobrazit lze potom podle pozadavku 16 vypoctenych cislic ( nebo vice, s tim ze budou nasledovat nuly ). Rychlost vypoctu je zcela bezkonkurencni. Pomoci prikazu OPEN a CLOSE se poci- tac stava univerzalnim z hlediska pouzitelnosti periferii a jejich snadneho ovladani. Prikaz EXE je naprosto unikatni. 2.1. Programovani a beh programu v jazyce BASIC-F ===================================================== Interpretr jazyka BASIC-F byl navrzen tak,aby tvorba programu byla pokud mozno co nejefektivnejsi a vlastni ukladani programu do pocitace stalo minimum casu. Proto lze zadavat prikazy neuplne, pomoci tzv. teckove konvence s tim, ze interpretr si neuplne prikazy sam doplni. Prikazem TYPE si uzivatel definuje jakeho typu budou neoznacene promenne ( pri zadavani prikazovych radku ), ale i styl vypoctu ( ma-li se pocitat v INTEGER nebo v REAL logice ) coz je vyhod- ne u zkopirovanych programu z BASIC-G a rychlych her. Jazyk BASIC-F neni kompatibilni s jazykem BASIC-I a BASIC-G primo. Nahravat lze pouze programy z BASIKU-G typu .LS jejichz atribut se zmeni z 64 na 84 s tim, ze nektere prikazy BASIC-F samozrejme nezna. BASIC-F - 3 - 3. Prikazy jazyka *********************** $