| | S O R D Creative Computer $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$ $$ $$ $$$$$$$ $$$$$$ $$$$$$ $$ $$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$ $$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$ $$ $$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$ $$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$$$ $$$$$$$$ $$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$ ####### $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ $$ -------------------------------------------------- | | | BASIC-G  | | | -------------------------------------------------- BASIC-G - 1 - OBSAH ===== 1. Uvod ............................................................. 2 2. Specifikace jazyka ............................................... 2 3. Prikazy jazyka ................................................... 3 4. Funkce jazyka .................................................... 11 4.1. Poznamka k funkci INKEY(1) ....................................... 14 5. Poznamka k praci s prerusovanim programu ......................... 14 6. Upozorneni na chyby v interpretru ................................ 15 7. Chybova hlaseni jazyka ........................................... 15 ---------------------------------------- | | | SORD COMPUTER CORPORATION | | | | SAITO BLDG.2F, 14-16, | | KYOBASHI 3-CHOME | | CHUO-KU, TOKYO 104, JAPAN | | PHONE: (03)562-6061 | | TELEX: 2522745 ( SORD J ) | | | ---------------------------------------- BASIC-G - 2 - 1. Uvod ************* Tato prirucka obsahuje seznam prikazu a funkci jazyka BASIC-G s jejich blizsim vysvetlenim. BASIC-G je dlouhy 16kB a muze byt obsazen v pametich EPROM osaze- nych v modulu BASIC-G nebo muze byt zaveden do pameti RAM (v modulu 64kB RAM). Jazyk BASIC-G sestava z programu ve strojovem kodu od adresy &2000 do adresy &5FFF. Jazyk umi obsluhovat vsech 32 spritu z toho lze soucasne samocinne pohybovat 12ti sprity s plne kontrolovanym pohybem. Dale umi obsluhovat interpretr SML ( zvukovy generator ) basickym prikazem PLAY, umi pracovat s jemnou grafikou. 2. Specifikace jazyka *************************** Jazyk BASIC-G je urcen pro elegantni tvorbu pocitacovych her.Svymi 160ti pri- kazy a funkcemi pokryva vsechny pozadavky moderniho programovani. Jde zejmena o osmistupnovou uroven preruseni ( reakce na chybu,na dotek klavesnice,ovlada- ce,dovrseni nastaveneho casu, pravidelne prerusovani, stret spritu a multipro- ces ), naprostou funkcni kontrolu vsech prikazu [ napriklad na prikaz PLAY A$ zacne hrat zvukovy generator podle notove predlohy ulozene v promenne A$ a funkci PLAY(0) lze zjistit, zda-li jeste hraje ], strukturovane prikazy REPEAT UNTIL, moznost pouziti navesti ( tedy ignorovani pro BASIC typickych cisel radku ), zpristupneni moznosti procedur s parametry pres prikazy POP a PUSH a zejmena multiproces mezi CPU ( vypocet ), VDP ( zobrazeni ) a SG ( zvuk ) ovladany na urovni BASICu pomoci CTC ( v praxi to znamena, ze pocitac muze soucasne pocitat, zobrazovat a hrat ). Programy v jazykce BASIC-I lze bez problemu provozovat i v jazyce BASIC-G. Je- dinou vyjimku tvori prikazy CLEAR a SAVE, kdy neni totozne zadavani parametru a dale potom existuji ruzne konfliktni stavy systemu, ktere BASIC-I ignoruje, zatim co BASIC-G je hodnoti jako chybne. BASIC-G - 3 - 3. Prikazy jazyka *********************** $