Note: page not yet full done.
click to enlarge |
Rozlišení videoprocesoru SORDa je 256x192 bodů + border (orámování) a takto vygenerovaný obraz je možné zobrazit na TV nebo monitoru (composite video). V textovém režimu to je 32x25 nebo 40x25 (neproporcionálních) znaků. A samozřejmě, jako každý správný herní počítač má videoprocesor SORDa sprity (tolik opěvovaný ZX Spectrum sprity nemá, z čehož vyplývá, že po této stránce značně zaostává. Sharp MZ jakbysmet).
Je celkem pochopitelné, že rozlišení 256x192 je blízko dolní hranice únosnosti pro zobrazování textu i grafiky, ale v té době to byl malý zázrak - uvědomme si, že se psal rok 1982, první počítač IBM PC měl v téže době MDA (pouze textový režim) a
Většinu her, které lze spustit na SORDovi, si je možné zahrát i na mnoha jiných platformách, ať už jsou to počítače, konzole nebo hrací automaty. Některé hry byly napsány přímo pro SORDa, některé hry byly pro SORDa předělány ze systému MSX nebo ze ZX Spectra. Několik málo "oficiálních" her však vyšlo pouze pro SORDa a několik desítek, možná stovek fanoušků SORDa pro něj napsalo množství různých her a programů, které jinde než na SORDovi nejsou.
Software se do SORDa "ládoval" buď z kazet, disket nebo z kartridží. Kromě "oficiálně" vyráběného hardware se časem sešlo hojné množství amatérských konstrukcí, například moduly s 64KB RAM, RAM disky, disketové mechaniky, dokonce i plotr a scanner. Například desku s 512 KB RAM diskem, 40 KB EPROM a 64 KB RAM ve volném čase zkonstruovali SORDisté z Poldovky. Já jediný jsem jí chtěl mít využitou na 100% a tak jsem jako první (a i poslední) zjistil, že buď funguje rozšíření operační paměti na 64 KB RAM nebo 512 KB RAM DISK. Oboje dohromady nefungovalo a až teď po letech Falcen, kterému jsem desku věnoval, zjistil proč - triviální chyba v adresování.
click to enlarge |
Představu o tom jak takové 8mi bitové hry vypadaly, si je možné udělat z následujíchích obrázků. Na prvním je hra Poo Yan (sestřelování vlků, kteří létají za pomoci balónku):
Note: page not yet full done.