Abecední seznam programů pro počítač SORD m5

 B  C  D  E  F  G  H  CH  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  Z

"- CIRCLES"
Angl. verze piškvorky.

"5VRADE"
Piškvorky na poli o rozměru 10x10. Tahy se určují pomocí šipek a schvalují tlačítkem RETURN. Program je v Basicu-F.

"AKCE Z"
Zajímavá, profesionálně zpracovaná hra, téma hry je převzato z počítače ZX-81. Hráč ovládá kosmickou loď s kterou musí doletět pro zásilku démantů a zpět, cestou jej honí různá nebezpečí akčního i logického rázu. Ovládání této hry je rovněž nutno zajistit, s lodí lze pohybovat ve čtyřech směrech, sbírat a pokládat čísla, která se vyskytují někde na trati a tankovat palivo.
Hra je napsána v Basicu-G a vyžaduje přídavnou paměť 32Kb.

"ALADIN" 
Jednoduchá hra sloužící k prohloubení postřehu a paměti hráče. Hráč ovládá šipkami Aladina, který musí dojít živ a zdráv pro kouzelnou lampu a zpět do východu. V bludišti je ale bohužel tma a proto lze bludiště osvětlit vždy jen na malou chvíli pomocí náhodně rozsvícených svíček.
Hra je napsána v Basicu-G.

"ANAGRAM"
Program pro milovníky přesmyček a jim podobných hádanek. Tento program umožňuje zvolené slovo zadat počítači a říci mu ještě kolik písmen ze slova již známe a on jím bude dle našich údajů rotovat a otáčet až do zisku námi hledaného slova. Při zadávání vstupních dat je nutno zadat přesmyčku, počet znaků pro přehazování a pomocí písmen a znaků "-" . Zadat část známou /např. KALER známe již KA-E-/.
Program je napsán v Basicu-I.

"APPLES"
Spíše ukázkový program jak lze tvořit programy, práce žáka základní školy, čerstvého majitele m5. Pomocí šipek vlevo a vpravo ovládá hráč panáčka, který sbírá jablka padající ze stromu, počítá se počet chycených a spadlých jablek. Hra je napsána v Basicu -I.

"ASEMBLER"
Tento program dělá pravý opak než naznačuje návod, jde totiž o disassembler a to co nejednodušší a nejkratší. Proto nevyhovuje standardu assemblerů a disassemblerů a lze jej používat pouze informativně. Po nahrání se zeptá na adresu disassembleru, tento disassembler je možno zastavovat libovolným tlačítkem, tlačítkem 1 a 2 lze přejít na:
1. zadání nové adresy.
2. funkci hledání v paměti RAM, zadání hledaných hodnot dojde k jejich vyhledání a výpisu adresy.
Program je napsán v jazyce Basic-I se základní pamětí.

"B.ATTACK"
Angl. verze "VETRELEC".

"BAIRSTOW"
Matematický program, výpočet kořenu algebraické rovnice metodou Bairstow. Na základě zadání stupně polynomu, požadované přesnosti, koeficientů polynomu vypočte kořeny /i jsou-li imaginární/, při vyšších stupních polynomů je nutno zadat ještě odhad koeficientů P, Q.
Program je napsán v jazyce Basic-F.

"BARRICADE"
Angl. verze "OBKLICOVANA".

"BARKAROLA"
Hudební program hrající melodii z opery Hoffmanovy povídky od Jasquese Offenbacha.
Program je napsán v Basicu-G i-Basicu-FG.

"BASEBALL"
Hra pro dva hráče ve strojovém kódu, její popis je k dispozici v materiálech dodávaných k m5 v základní sestavě. Hru je možno nahrát pouze TAPE.

"BASICG DEM0"
Rozsáhlý demonstrační program na vlastnosti jazyka BG, použitý i k předvádění v prodejně TUZEX Praha. Program má osm částí a nahrává se postupně. Program je napsán v Basicu-G i Basicu-FG.

"BGDEMO1"
Demonstrační program na PAINT a GMODE v Basicu-G.

"BLACKJACK"
Realizace karetní hry 21 /Černý Petr/ s pomocí počítače.
Hráč pouze dává své sázky a žádá případné další karty a soupeří s počítačem. Ve hře jsou pěkné graficky vyvedené karty. Hra je realizována v Basicu-I.

"BOMBARDER"
Jednoduchá hra realizovaná v Basicu-I. Hráč letí s letadlem nad městem a má za úkol jej celé zničit a sám přitom nenarazit do města. Je možno házet bomby "P" nebo střílet směrem vpřed "Q". Hra je dílem jednoho z nováčků, vlastníků m5.

"CAPRICCIO"
Program hraje téma z italského Capriccia od Petra Iljiče Čajkovského. Program realizován v Basicu-G i Basicu-FG.

"CDIR"
Tento program umí vytvořit seznam záznamů na pásce do paměti počítače i s údaji o typu, délce a nahrávacích adresách a doplnit tyto údaje o otáčky. Program sestává ze dvou částí. Program č.l -"CDIR-1" realizuje utvoření seznamu do paměti VRAM a tento případně nahrát. Program č. 2 "CDIR-2".doplňuje otáčky a umožňuje vypsat seznam na tiskárnu, nebo nahrát na magnetofon. Přímý přechod z CDIR-1 do CDIR-2 a využít seznamu ve VRAM je možné pokud v CDIR-2 na otázku JMENO zadáme "ne". Výpis na tiskárnu určením počtu řádek a řádkování tiskárny /norm - standard/.

"CEBYSEV"
Aproximace polynomu. Dle zadání řady polynomu, funkce F/x/, horní a dolní meze a koeficientu epsilon vypočte hodnoty an a po CONT provede tabelizaci aprox. funkce.
Program je napsán v Basicu-F.

"CS. ABECEDA"
Program provede předefinování znaků m5 na českou abecedu pro malá i velká písmena:"Česká písmena jsou na patřičných grafických znacích. Výjimku tvoří "é" na "F" a "ů" na V. Program je v Basicu-G nebo jako záznam videoRAM.

"CIHLY"
Známá hra, obdoba tenisu ale s bouráním zdi nárazy míčku, který se ovládá šipkami. Hra je napsána v Basicu-I.

"COPY-2"
Jednoduchý program pro kopírování částí záznamu které nelze jednoduše přehrávat /např. .VM, .CM apod./. Do tohoto programu lze nahrát jeden záznam a ten potom vícekrát na magnetofon. Nahrání - tl. "L", přehrání tl. "S". Program je napsán v Basicu-I.

"COPY-3"
Program pro kopírování programu. Umožňuje nahrát více programů a ty potom naráz přehrát na magnetofon. Nenahrává záznamy typu .SC, .ZS. Pomocí "L" provedeme přečtení jednoho záznamu do nejspodnější kolonky, tuto činnost opakujeme až do konce námi žádaného programu. Potom pomocí "S" okopírujeme celý nahraný obsah: Pomocí tl. "R" je možno umazávat právě nahranou položku. Případné chyby ohlásí. Program je napsán v Basicu-F a vyžaduje volnou EM-5.

"COWBOY"
Angl. verze "KOVBOY".

"CUBIC3"
Interpolace zadané funkce kubickým splinem. Funkce je zadána body x, y a hodnotou prvé derivace na xo,až xmax.
Pro výpočet se určuje počáteční x a krok výpočtu.

"CUSUM"
Program pro sledování stavu bytu. Umožňuje sledování stavu spotřeby plynu, benzínu, elektřiny a váhy. Program je napsán v Basicu-F a vyžaduje EM-5.

"DBASIC"
Doplněk Basicu-F na Basic-FG. Zahrnuje všechna slova Basicu-G která chybějí v BF a několik-dalších navíc. Platí ale několik omezení:
1. EM-5
2. oblast 7800H až 945FH je TABU
3. některé programy z BFG nelze použít v Basicu-F
K programu patří zvláštní návod.

"DERIV1"
Numerická sedmibodová derivace. Na základě zadání dolní a horní meze a seznamu hodnot y vypočte tabulku derivací v bodech xi.

"DERIV2"
Numerická pětibodová derivace. Na základě hodnot xi, yi vypočte tabulku derivací od xo s určitým krokem. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"DETERM"
Výpočet determinantu matice zadané postupně po prvcích. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"DIGGER"
Akční hra, hráč se pohybuje s panáčkem, pomocí šipek po patrech a pomoci "X". Kope otvory, do kterých mohou zapadnout nepřátelští pavouci. Hráč má za úkol je zakopat do díry a tím získat co nejvíce bodů. Hra je napsána v Basicu-I.

"DISTANCE"
Program počítá vzdálenost dvou bodů zadaných v pravoúhlých či polárních souřadnicích. Vypočte rovněž úhel spojnice bodů s osou X. Program je napsán v Basicu-F.

"DMTENIS"
Televizní tenis pro dva hráče. Ovládání pomocí FUNC a RETURN nahoru, CTRL a SPACE - dolu. Pomocí l, 2 volba rychlosti a 3, č volba podání: Program v Basicu-G.

"DMUFO"
Hráč ovládá kosmickou loď Enterprise a má za úkol sestřelit co nejvíce ufonů. Ovládání: X, C otočení lodi o 45 stupňů, SHIFT - plyn a SPACE - střela. Program v Basicu-I.

"DMWORD V2.1"
Program - textový editor - umožňuje psát pomocí počítače znakově orientované soubory o počtu čtyřiceti znaků na max. 200 řádek. Program je napsán v jazyce Basic-FG a patří k němu zvláštní návod napsaný pomocí jeho samého.

"ELROT"
Řešení soustavy lineárních rovnic metodou elementárních rotací. Zadává se počet rovnic a jejich členy aij. Provede se řešení a výpis kořenů. Program je v Basicu-F.

"ERRORNIK"
Program umožňuje na tiskárnu či obrazovku vypsat seznam všech chyb jazyka Basic-F /chybových hlášení/. Program je napsán v jazyku Basic-F.

"FROGPATH"
Známý program nazývaný v češtině Žabička. Hráč má za úkol převést přes silnici malou žabičku, po silnici následuje řeka a po řece dráha s letadly. Žabičku je nutno umístit do prázdného domečku. Hra se postupně zrychluje. Program je realizován v Basicu-I. Ovládání pomocí šipek.

"gausseid"
Řešení soustavy lineárních rovnic metodou Gauss-Seidel. Zadává se počet rovnic, činitel epsilon, urychlovací parametr, maximální počet iterací. Vypočítá normy čísel. Zadají se pravé strany a vypočte kořeny a zodpoví počet iterací, lze vložit nový urychlovací parametr. Program je realizován v Basicu-F.

"GAUSSEL"
Výpočet soustavy lineárních rovnic Gaussovou eliminační metodou.

"GAUSSINT"
Legendre-Gaussova kvadratura. Vstupní údaje - funkce Fx dolní a horní mez a činitel epsilon. Vypočte číselnou hodnotu integrálu. Program je v Basicu-F.

"GDEMO"
Sady demonstračních programů na PLOT, DRAW, CIRCLE, BAR, BOX, PAINT, spritů. Program je v Basicu-G.

"GLADIATOR"
Hudební program hrající Vjezd gladiátorů - Triumfální pochod Op. 68, Julius Fučík. Program je v Basicu-F i v Basicu-FG.

"GSLUNCE"
Demonstrační program na animaci v celé obrazovce bez použití spritů. Pro posun obrázků je třeba stisknout tl. RETURN a SPACE. Program je napsán v jazyce Basic-G.

"HAD"
Známá hra nazývaná často WURMI, hráč ovládá hada pomocí šipek a had musí žrát žabky a tím se i prodlužuje. Nesmí přitom narazit do sebe sama, narazit do zdi, do otrávených hromádek. Program je napsán v Basicu-I.

"HADAČ"
Realizace hry na hádání slov a šibenici. Hráč postupně hádá písmena z naznačeného slova a počítač buď písmeno doplní nebo postaví díl šibenice. Program je v Basicu-I.

"HAMURABI"
Stará známá hra, vládce země /hráč/ určuje různé otázky na kterých závisí běh státu. Na otázku "CHCEŠ HRÁT ?" je třeba nutno odpovědět "A" jinak je konec.

"HANOI"
Angl. verze HANOJVEZE.

"HANOJVEZE"
Prolam slouží jako hrací plán pro známou hru s přehazováním kotoučů. Číslo trnů pro přesun se zadává odděleně čárkou. Program je napsán v Basicu-I.

"HEADER"
První verze programu HLAVIČKÁŘ.

"HEL"
Hráč letí s helikoptérou nejdříve tunelem a po průletu tunelem přelétává nad městem a bombarduje jej. Směrem se řídí šipkami, střílí se SPACE. Program v Basicu-I.

"HLAVIČKÁŘ"
Program vypisuje všechny údaje o záznamu na kazetě.

"HOUSENKA"
Obdoba hry HAD, ovládá se ZX a MN. Program v Basicu-I.

"HUNGRY HORACE"
Program ze ZX-SPECTRUM, hráč ovládá Horáce a má za úkol vysbírat tečky v bludištích. Ovládání ZX a MN .. Program v Basicu-I.

"CH.LENTO"
Hudební program: Friderik Chopin Lento. Program realizován v Basicu-G i Basicu-FG.

"IMPULS"
Program pro demonstraci Fourierovy řady - součty lichých harmonických periodického harmonického signálu. Po zadání čísla nejvyšší harmonické kreslí postupně jednotlivé průběhy. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"INDIANA JONES"
Program z kategorie komunikačních her. Hráč má za úkol procházet složitým bludištěm plným nástrah a to pouze za pomoci slovních příkazů, těmito příkazy vlastně ovládá panáčka s kterým bludiště prochází. Hra je ztížena tím, ze množina slov které počítač zná není známa. Hra je napsána v Basicu-F a vyžaduje přídavnou paměť 32K.

"INTEGRAL"
Výpočet určitého integrálu metodou dělení na malé části. Program je napsán v Basicu-F.

"INTRUDER"
Stará a klasická pouťová střílečka kdy hráč má za úkol zadržet vlny nalétávajících ufonů. Hra je napsána v jazyce Basic-I a ovládá se pomocí Z a X - pohyb a tl. N se střílí.

"ITERKO"
Iterace reálného kořene rovnic Newton-Raphsonovou metodou. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"JETPAC"
Hra s kosmonautem, který sestavuje kosmickou loď a doplňuje palivo pro odlet. Byla inspirována stejnojmenným programem na ZX-SPECTRUM. Program je napsán v jazyce Basic-G.

"JOGGING"
Hráč běží s panáčkem krajinou a postupně mu v tomto běhu brání různá nebezpečí - vrána, sud a jablko. Cílem hry je uběhnout co největší vzdálenost. Hra se ovládá šipkami a šipka nahoru je skokem, který je třeba zastavit šipkou dolu. Hra je napsána v jazyce Basic-I.

"JSBmenuet"
Hudební program: Johann Sebastian Bach - Menuet. Program je napsán v jazyce Basic-G i Basic-FG.

"KAREL Vl.0"
Známý program Karel, který se liší pouze v několika detailech v editaci a v tom, že slova je nutno zakončovat celým slůvkem END. Program je napsán v jazyce Basic-G.

"KECKA"
Nejjednodušší program pro mluvený výstup a z počítače. Po nahrání obou částí programu provést RUN a zadat svůj žádaný text a ukončit jej tl. 0, pokud chceme opakovat minulý tak ukončit RETURN. Program mluví na výstup pro magnetofon, ale tím v nepříliš vysoké kvalitě. Program je v Basicu-I.

"KOMBR"
Program hledá paralelní kombinaci dvou odporů z uvedené řady zadáním požadované hodnoty a přesnosti. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"KOMPLEX"
Program realizuje základní operace s komplexními čísly ve všech třech tvarech. Výpočty zl+z2, zl-z2, zlxz2, z1/z2, z n, z 1/n, 1/z, exp z, ln z, sin z, cos z, tan z, asn z, acs z, atn z, ah z, ch z, th z a převody.
Program je napsán v jazyce Basic-F.

"KOVBOY"
Velmi jednoduchá hra pra Basic-I, hráč má za úkol pomocí šipek chytat panáčka, který pobíhá po hrací ploše.

"KVAROV"
Řešení kvadratické rovnice. Program v Basicu-F.

"LA PALOMA"
Hudební program : S de Yradier - La Paloma. Program je napsán v jazyce Basic-G i Basic-FG.

"LAGUERRE"
Výpočet kořenu algebraické rovnice metodou laguerrovou. Na základě jednotlivých členů a odhadu vypočte kořeny i případné imaginární. Program je napsán v Basicu-F.

"LISSAFIG"
Ukázková tvorba Lissajousova obrazce na základě tří parametrů. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"LOYD.15"
Počítač zastupuje hrací plán známé hry tzv. Loydovy patnáctky. Po zadání čísla obtížnosti se provede rozhození obrazce a hráč pomocí šipek přehazuje čtverce s čísly. Hra končí složením kompletní patnáctky. Program je v Basicu-I.

"LvBmenuet"
Hudební program: Ludwig van Beethoven - Menuet. Program je napsán v jazyce Basic-G i Basic-FG.

"M.MIND"
Známá logická hra Master mind /občas i LOGIC/, spočívá v hádání kombinací tří až pěti čísel. Počítač sám vymýšlí kombinaci a odpovídá údaji o správnosti. Hra je napsána v Basicu-I.

"M5.MON"
Jednoduchý monitor v Basicu a disassembler ve strojovém-kódu. Program je v Basicu-F a patří k němu návod.

"M-TONE"
Program dodávaný k základní sestavě na kazetě, program je napsán v Basicu-I a je k dispozici v angličtině i v japonštině.

"MANIAC"
Hráč prohází s panáčkem obrazovkou a sbírá naznačené předměty, pohyb pomocí šipek a chce-li skočit, je třeba k šipce podržet i SHIFT. Po sebrání všech předmětů a vstupu do východu se přenese hráč do další obrazovky. Program je v Basicu-I.

"MANIC ASTRO"
Hráč prochází s panáčkem obrazovkou a sbírá klíče, po sebrání určeného počtu klíčů může přejít do další obrazovky. V obrazovce se pohybuje pomocí šipek do stran a pomocí SHIFT a šipka dojde k malému skoku a CTRL+šipka k velkému skoku. V pohybu mu pochopitelně brání řada nepřátel. Hra je napsána v Basicu-I s použitím strojového kódu. Program ASTRO-EDT slouží k tvorbě vlastních obrazovek.

"MATOPl"
Základní matematické operace s maticemi. Po zadání matice o MxN prvcích lze provádět součet, rozdíl, součin s jinou maticí, součin a podíl s konstantou, transpozici a inverzi. Program je napsán v Basicu-F.

"MDEMOl"
Hudební demonstrační program na činnost SGC, různé šumy, zvuky a hudební ukázky. Program je v Basicu-G.

"MDEM02"
Hudební program hraje dvě melodie. Program je napsán v Basicu-G i v Basicu-FG.

"MDEMO3"
Hudební demonstrační program hrající jednu melodii z pera japonského autora. Program je napsán v Basicu-G.

"MENUET"
Hudební program hrající Menuet ze sonáty Op.49, No.2, L.v. Beethoven. Program je v Basicu-G i Basicu-FG.

"MINITREK"
Jednoduchá malá verze hvězdné války. Program lze ovládat:
tl. l a RETURN - přesun do jiného kvadrantu
tl. 2 a RETURN - přesun na zadané x,y
tl. 3 a RETURN - střela na zadané x,y
Program je napsán v Basicu-I.

"MINRVl"
Aproximace empirické funkce metodou nejmenších čtverců určení optimálního stupně aproximačního polynomu /equidistanční rozestupy pořadnic/. Lichý počet bodů, nejvyšší stupeň aprox. polynomu, xo, xn, seznam hodnot y, na základě těchto údajů spočte činitele sigma.

"MM5.DIS"
Specializovaný překladač ze stroj. kódu do mnemoniky, tento disassembler umí: přeložit spodní 8k MONITOR ROM a BF do podoby "zdrojového" textu i s tabulkami a návěštími. K programu patří návod. Program je v Basicu-F.

"MOMSET1"
Výpočet momentu setrvačnosti a deviačního momentu pro složený obrazec. Obrazec se zadává jako složený z jednotlivých obrazců v nabídce, s upřesněním vzdálenosti od os a udáním rozměrů a typu - plocha/díra. Program vypočte Ix, Iy, Dxy, Imas, Imin, plochu, imin, ex, ey a určí i moment setrvačnosti k pootočeným osám o určitý úhel.
Program je napsán v Basicu-F.

"MOMSET2"
Určení momentu setrvačnosti obrazce. Obrazec je zadán minimální vzdáleností od os, délek v osách, počtu dílků v osách a rozdělení na proužky. Řešení provedeno grafickou metodou. Vypočte těžiště, momenty, deviační moment, po CONT plochu a centrální deviační moment.

"MON V2.1"
Monitor ve strojovém kódu který i v Basicu-I ponechává celou paměť uživateli. K programu patří návod.

"MONITOR"
Jednoduchý monitor na změny paměti RAM i VRAM.
Ovládá se pomocí tlačítek:
    a - výpis registru
    d - výpis paměti v hexadecimální soustavě
        SHIFT - zastavení
        RETURN - návrat
    j - skok
    l - nahrání z magnetofonu
    m - nastavení paměti na CPU
    p - výstup na tiskárnu
    s - nahrání na kazetu
    v - paměť je VRAM
    w - opravy paměti
Program je napsán v Basicu-I.

"MONITOR2"
Jednoduchý monitor pro změny paměti. Umožňuje pouze čtyři činnosti:
    a - ascii výpis
        SPACE - zastavení
        RESET - ukončení
    b - návrat do Basicu
    e - opravy paměti
        - při zadaní SPACE je nezměněno
        - při zadání "st" je ukončen

"MONS 3.1"
Kvalitní ladící prostředek převzatý ze ZX-SPECTRUM. Je možno jej přeložit od požadované adresy. Tento program má k sobě zvláštní návod. Vzhledem k originálu byl mírně přepracován a proto nesouhlasí úplně s originálem. Upozorňuji rovněž na možnost neúplné funkce některých příkazů, tento program byl dán do nabídky z důvodů, že nic podobného nebylo k dispozici a příkazy důležité zde fungují správně. Další opravené verze tedy budou číslovány jako 3. číslo verze a budou časem k dispozici. Program je ve strojovém kódu a zaváděcí program je v Basicu. Pokud nahrajete pouze MONS 3 - a LOADMON je třeba na adresu 7l60H umístit požadovanou startovací adresu a provést CALL 715F. MONS se přeloží a spustí.

"MONSTRA"
Hráč ovládá panáčka pomocí Z,X - vlevo-vpravo a N-nahoru a má za úkol sbírat náhodně se objevující křížky. Pomocí M lze vykopat otvor. Stejný program je i na ZXSPECTRUM pod jménem Monsters. Program je v Basicu-I.

"MULTRUNG"
Řešení soustavy diferenciálních rovnic prvého řádu metodou Runge-Kutta-Gilla. Zadán počet rovnic, pravé strany, krok, xo, počáteční podmínky. Vypočte hodnoty. Program je napsán v Basicu-F.

"N.SEARCH"
Angl. verze programu M.MIND

"NASMATR"
Program násobí matice reálných čísel. Program na napsán v Basicu-F.

"NAVRH7 23"
Návrh stabilizátoru s MAA 723, dle výstupního napětí v rozsahu
2 až 37V, výst. proudu max. 0. 15A a žádané přesnosti zvolí hodnoty odporů v zapojení.

"NELROVl"
Iterační postup hledání kořenu nelineární rovnice. Vstupní údaje - funkce f/x/, horní a dolní mez funkce a činitel epsilon. Vypočte kořen funkce. Program je napsán v Basicu-F.

"NELSST1"
Řešení soustavy dvou nelineárních rovnic metodou iterace. Zadány obecně dvě funkce, počáteční odhady x a y, požadovaná přesnou a koeficient h.

"NEUTRON"
Zajímavá hra vyžadující logické myšlení. V černé skříňce je skryto 3 až 6 neutronů, hrozí výbuch, hráč má za úkol je nalézt a zničit. Skříňka je očís1ovaná po obvodě čísly 1 až 32, pokud zadá hráč číslo, je z tohoto bodu vystřelen paprsek, který se může odrazit, proletět, nebo být pohlcen. Počítač informuje hráče o výstupu paprsku ze skříňky. Pokud si je hráč jist o umístění neutronu, zadá 0, poté se počítač zeptá na souřadnici y a x, kam má vystřelit ničící dávku. Tyto souřadnice se zadávají jako čísla l až 8 a roh 0. 0 je vlevo nahoře. Program je napsán v jazyce Basic-I.

"NIM"
Stará známá hra odebírání sirek. Program v Basicu-G.

"OMEZOVANA"
Hra pro jednoho či dva hráče /potom je ovládána pouze JOYPADY/, spočívá v omezení pohybu spoluhráče. Hráč řídí pomocí šipek hada, který se stále prodlužuje a nesmí narazit sám do sebe, do zdi, do protihráče. Program je napsán v Basicu-I.

"OTHELO"
Hra hráče a počítače. Principielně vychází ze zabírání cizích kamenů sevřením mezi dva své, tímto se cizí kameny přemění na kameny mé. Hra končí tím, že někdo nemá žádný kámen nebo nelze táhnout bez sebrání kamenů. Program je napsán v Basicu-I.

"p2ů"
Program počítá průsečík dvou přímek zadaných buď kx+q nebo ax+ by+c nebo bodem a úhlem s osou x. Vypočte souřadnici průsečíku a úhel, který svírají. Program v jazyce Basic-F.

"PAC MAN"
Obdoba hry Packman, příšery zde ale vynikají lepší strategií, ovládání šipkami. Program je v Basicu-I.

"PACKMAN"
Klasická honička v bludišti, hráčova panáčka pronásledují čtyři+ jedna potvora a hráč má za úkol sbírat tečky. Hra končí vysbíráním určitého počtu teček. Ovládání je do čtyř směrů šipkami. Program je v Basicu-G.

"PARPERl"
Interpolace parametrické čáry periodickým kubickým splinem. Funkce zadána body x, y. Po CONT počítá dál, po GOTO 410 načrtne graf. Program v Basicu-F.

"PARRACl"
Interpolace parametrické křivky kubickým splinem. Funkce zadána body x,y, koeficientem filtrace a vypočte hodnoty nové funkce.

"P-EDITOR"
Program pro kreslení obrázků. Umožňuje tyto obrázky zaznamenat pro další použití. Program je nahratelný pouze přes TAPE. K programu patří zvláštní návod.

"PERSPLIN"
Interpolace periodické funkce splinem. Zadána funkce body x, y a vypočte průběh. Program v Basicu-F.

"PIANO"
Jednoduchý interpret umožňující přímo z klávesnice hrát jednohlasou melodii s využitím všech vlastností hudebního generátoru.
Program je v Basicu-G.

"PIST"
Demonstrační program ukazující na obrazovce činnost pístu. Program je napsán v Basicu-G.

"PIŠKVORKY"
Piškvorky 8x8, po začátku hry i hráč zvolí typ jeho značek /o nebo x/ a zadává souřadnice x, y. Program je napsán v jazyce Basic-I.

"piškvorky"
Piškvorky 3x3 s jiným, zajímavým principem. Hrací pole je očíslováno od 1 do 9 a po každém tahu se již existující značky posunují na pole o jedničku vyšší, ale piškvorka platí normálním způsobem. Program je v Basicu-I.

"PODM.MAT"
Podmíněnost soustavy lineárních rovnic. Zadáním je řád čtvercové matice, prvky a vypočte hodnotu podmíněnosti. Program je v Basicu-F.

"PONORKA"
Jednoduchý program, hráč musí s ponorkou vyjet ze zaminovaného přístavu, ovládání šipkami. Program v Basicu-I.

"PRESINVM"
Upřesnění inverzní matice na základě matice a nepřesné inverzní matice, počtu iterací určí normu matice a upřesní výpočty. Program je napsán v Basicu-F.

"PRINVMAT"
Upřesnění inverzní matice, na základě matice, nepřesné inverzní matice a počtu iterací vypočte novou matici a normu matice. Program je v Basicu-F.

"PRUZKUM"
Hráč ovládá žábu, která má za úkol vysbírat určitý počet zářičů, aby se dostal do další obrazovky. Ovládání je pomocí šipek do stran a to odpovídá skoku do strany. Program je napsán v jazyce Basic-I.

"PULINT"
Výpočet kořenu funkce metodou půlení intervalu. Na základě funkce, horní a dolní meze vypočte v zadané přesnosti kořen funkce. Program je napsán v Basicu-F.

"PYRAMIDA"
Hráč běhá se svým panáčkem po pyramidě a má za úkol ji celou vybarvit. Pohybuje se pouze šikmo pomocí tlačítek: a/ a _ a hranatá závorka. Program je v Basicu-G.

"RACGRAF"
Program na ukázku racionálního splinu. Má dvě části, první vypočte ukázkovou křivku se zadaným koef. filtrace a druhý provede zobrazení vypočtené křivky. Program je napsán v Basicu-F.

"RACSPLIN"
Interpolace zadané funkce racionálním splinem. Funkce je zadána body x, y a zadán rovněž koef. filtrace. Pro řešení je zadána počáteční hodnota a krok a program vypočte hodnoty interpolované funkce. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"REKOPOL"
Program hledá reálné kořeny polynomu n-tého stupně. Zadán stupeň a prvky vektoru polynomu. Vypočte kořeny. Program je v Basicu-F.

"ROADRACE"
Graficky zdařilý program, hráč ovládá pomocí šipek závodní automobil. Program v Basicu-G.

"ROMBERG"
Rombergova kvadratura. Vstupní údaje - funkce fx, dolní a horní mez a činitel epsilon. Vypočte integrál funkce. Program je v Basicu-F. 

"RUNGEKUT"
Řešení diferenciální rovnice prvého řádu metodou Runge-Kutta-Gilla. Zadána funkce Fxy, počáteční podmínky xo,yo. Krok řešení, interval řešení, spočte hodnoty funkce. Program je v Basicu-F.

"SEZNAM"
Program umožňuje vytvořit seznam kazety a opravit jej do žádané podoby. Uvnitř programuje kdykoli přístupný návod pomocí tlačítka FUNC. Program je v Basicu-I.

"SIDEWINDER"
Angl. verze STIHAC.

"SIMPSINT"
Simpsonova kvadratura funkce zadané grafem. Vstupní údaje horní a dolní mez a seznam pořadnic. Vypočte číselnou hodnotu integrálu. Program je v Basicu-F.

"SIMPSON"
Výpočet určitého integrálu Simpsonovou metodou. Program je napsán v jazyce Basic-F.

"SNAKY"
Angl. verze programu HAD.

"SNOOKER"
Had ovládaný hráčem pomocí šipek má za úkol v celém bludišti vysbírat tečky a nevrazit do sebe sama či zdi, s každou tečkou se prodlužuje o malý dílek. Program je napsán v jazyce Basic-I. 

"SOLITAIRE"
Angl. verze SOLITER.

"SOLITER"
Počítač slouží jako záznamník tahů a hrací plán pro známou hru solitér. Souřadnice pro tah je nutno,zadávat ve formě x, y. Program je napsán v Basicu-I.

"SOUBORZ80"
Program umožňuje vypsat na tiskárnu seznam všech instrukcí Z80. Program je v Basicu-F a EM-5.

"SOUSNELR"
Hledání extrému /kořenu/ dvou nelineárních rovnic. Na základě funkce dvou proměnných ve tvaru F/x,y/ abs/ /f/x,y/+abs/g/x,y//, odhadu x, y. Vypočte x a y a hodnotu funkce.

"STAN1"
Statistická analýza dvou souborů o maximálně 100 prvcích. Výpočty průměrů, odchylek, rozptylu, regresí ... Program je napsán v Basicu-F.

"STAR TREK"
Třírozměrná hra ovládaná šipkami a tlačítkem SHIFT. Kosmické příšery se při letu otáčejí a zvětšují. Hra má zatím pouze dvě části. Program je v Basicu-G.

"STARTREK"
Angl. verze MINITREK.

"STATISTIC"
Výpočet základních statistických veličin u dvourozm. souboru nebo jednorozměrného souboru. Program v Basicu-F.

"STEPUP"
Přepracovaná hra z modulu stejného jména pro magnetofon. Ovládána šipkami - pohyb, SHIFT-červenání a SPACE-skok. Spouští se sama nebo od adresy B005H. Zaváděcí program je v Basicu-F hra samotná pouze ve strojovém kódu.

"STIHAČ"
Hráč se stává pilotem letadla a má za úkol sestřelit co nejvíce letadel a vrtulníků. Hra se ovládá joypady nebo šipkami a tlačítkem 1 lze střílet rakety a tl. 2 kulomet. Program je v Basicu-I. 

"SV.POCHOD"
Hudební program: Felix Mendelssohn Bartholdy. Svatební pochod ze hry Sen noci svatojánské. Program je v Basicu-G, i Basicu-FG.

"SYSPROPM"
Program umožňuje vypsat na tiskárnu nebo obrazovku seznam systémových proměnných a jejich hodnotami, případně sledovat obsah pouze jedné z nich. Program je v Basicu-I.

"TANK BATTALION"
Přepracovaný modul stejného jména pro magnetofon: Ovládání šipkami a SHIFT střelba /nebo JOYPADY/. Spouští se sama nebo od adresy D016H. Zaváděcí program je v Basicu, hra samotná ve strojovém kódu.

"TENIS"
Televizní tenis ovladatelný pouze JOYPADY. Program je v Basicu-G.

"TRAFO"
Výpočet transformátoru na jádrech EI, M a C s určením: počtu sek. vinutí, napětí a proudech. Vypočte jádro, parametry vinutí a koeficient plnění. Program v Basicu-F.

"TRIDIAG"
Řešení soustavy třídiagonálních rovnic. Program je v Basicu-F.

"TVADJUST"
Program ve strojovém kódu pro nastavení barev na TVP.

"UCMAT"
Zkoušení matematiky s + - x a/ nebo kombinacích. Program je v Basicu-I.

"UDEMO"
Demonstrační program názorně ukazující vnitřní zapojení SORD m5. Program je napsán v Basicu-G.

"UFO"
Vypracovaná hra z manuálu k Basicu-I. Program je napsán v Basicu-I a ovládá se šipkami.

"VETŘELEC"
Hráč ovládá kosmickou loď letící proudem meteoritů a má za úkol uletět co největší vzdálenost. Program se ovládá z JOYPADU nebo pomocí šipek, a tl. l se střílí. Program je napsán v Basicu-I.

"VLCISMAT"
Výpočet vlastních čísel matice. Na základě počtu iterací, zadaných prvků vypočte činitele lambda.

"VZDALENOST"
Program počítá vzdálenost dvou míst na zeměkouli dle zadaných šířek a délek. Rovněž vypočte časový rozdíl. Program v Basicu-F.

"W3D" a "VU3DM"
Jednoduchý program pro zobrazení a manipulaci s tělesy na obrazovce. Program v Basicu-FG a Basicu-F. Návod.

"WMAZE"
Program umožňující definování slovníku k modulu WORDMAZE. Program v Basicu-I.

"ZACBANIC"
Program ve strojovém kódu. Hráč ovládá pomocí šipek kosmickou loď s kterou má za úkol doletět co nejdál rojem meteorů a příšer. Pomocí SHIFT lze střílet.

"ŽIŽALKA"
Hráč ovládá hada, který má za úkol požírat čísla náhodně se objevující v obrazovce. Had se rozrůstá a nesmí vrazit sám do sebe, nebo do zdi. Program v Basicu-G. Hra se ovládá 5-vlevo, 6-dolů, 7-nahoru, 8-vpravo.

Podle materiálu sestaveného Danielem Dočekalem v roce 1986 upravil pro Internet MUDr. Jan P. Naidr.